Jeugdschaatsen

Introductie
Als je tussen de 6 en 13 jaar bent en (beter) wilt leren schaatsen dan ben je aan het beste adres bij IJsclub De Blauwe Beugel! Sinds een flink aantal jaren organiseert IJsclub de Blauwe Beugel de schaatslessen voor de jeugd (oftewel jeugdschaatsen) op de zaterdagochtenden op de kunstijsbaan in Haarlem. Het doel van het jeugdschaatsen is kinderen van de basisschool groepen 3 t/m 8 spelenderwijs schaatsen te leren, met o.a lessen in bewegen op glad ijs, veilig vallen en weer opstaan en leren remmen. Onze ijsclub stelt een aantal enthousiaste trainers beschikbaar om in een gezellige sfeer op de zaterdagochtend op de ijsbaan in Haarlem te werken aan de schaatstechniek van de jeugdgroepen. Met gemiddeld zo’n tiental kinderen per leraar plus begeleider worden kinderen vanaf begin oktober gedurende 10 (of 20) achtereenvolgende weken op een sportieve manier begeleid. Er wordt nauwkeurig gelet op het niveau van de kinderen zodat ze zich op hun gemak voelen in hun ploegje. Na de 10e en 20e les worden de schaatslessen voor de jeugd afgesloten met speciale activiteiten zoals bijvoorbeeld 100 meter wedstrijdjes of een mini-elfstedentocht inclusief klunen en met echte stempelposten. Voor ons als ijsclub tevens mooie momenten om talenten te ontdekken!

De lessen starten op zaterdag 30 september 2023 om 08:20 uur (tot 09:20) en eindigen op 3 of 10 maart 2024. De tarieven voor het komende seizoen zijn naar leeftijd gedifferentieerd met peildatum voor de leeftijd op 1 juli 2023:
- kinderen t/m 12 jaar: voor 10 lessen € 55,00 en voor 20 lessen € 75,00
- kinderen 13 t/m 16 jaar: voor 10 lessen € 78,00 en voor 20 lessen € 109,00
Aan de inschrijving is een aspirant-lidmaatschap à € 20,= verbonden.

Tijdens de lessen is het verplicht een schaatshelm te dragen. Ook ontvangen de schaatsertjes een schaatstas en een hesje. Deze worden door de vereniging ter beschikking gesteld. Wij vragen daarvoor € 60,- borg. Na de lessen ontvangt u na inleveren van de helm, schaatstas en hesje in goede staat €  40,-  retour.

Klik hier om direct naar het aanmeldformulier te gaan
of stuur voor vragen een email naar de jeugd-schaatscoördinator: jeugdschaatsen@ijsclubdeblauwebeugel.nl

KNSB Vaardigheidspaspoort
Sinds een paar jaar wordt door de KNSB het vaardigheidspaspoort gebruikt voor de schaatslessen voor de jeugd. In een schaatsles leer je verschillende dingen die belangrijk zijn voor het schaatsen. En daar kan je dan ook aan het einde een vaardigheidspaspoort bij halen, hierin staat precies wat je allemaal hebt geleerd in de schaatsles. Niveau 2 is voor kinderen die net begonnen zijn met schaatsen en niveau 7 voor kinderen die al langer les hebben. Voor meer info over het KNSB jeugdschaatsen: Klik hier